JOURNALISTIK

Der er journalistik i alt! Alle rummer en god historie, det gælder blot om at finde den og få den fortalt på den rigtige måde.

Det råbte min lærer i sin tid ud i klasselokalet på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Aarhus – og jeg har forlængst måtte give ham ret. De gode historier findes OVERALT.

Uanset om du leder en lille virksomhed, ejer en større koncern, eller arbejder i det offentlige, så kan du bruge journalistik til at formidle din historie, så den fænger.

Jeg laver alle former for journalistik: Skarpe nyheder til dit nyhedsbrev, præcis og rammende tekst til din hjemmeside og længere reportager og portrætter til magasiner og aviser.

En god historie kan understøtte det image eller budskab, som du ønsker at tegne til omverdenen. At fortælle sin historie og blive forstået giver andre og mere nuancerede muligheder, end eksempelvis en annonce.

Ofte kan man ikke selv se skoven af de mange gode historier, fordi man netop selv er en del af træerne. Det er her jeg hjælper med overblikket og med at finde, fange og vinkle jeres budskab og bringe det videre.

Journalistik er et fantastisk arbejdsredskab, som netop sætter dit budskab i fokus. Jeg lærer det gerne fra mig, hvis du eller en af dine kolleger har lyst selv at blive en  bedre historiefortæller.  I kan høre mere om nyhedstrekanten, nyhedskriterier, berettermodel, point of no return og mange andre journalistiske begreber, der kan være gode at kende – og ikke mindst bruge.

Ofte er det nødvendigt at fortælle den samme måde historier på forskellige måder til dine målgrupper. Det er ikke sikkert at medarbejderne, bestyrelsen eller dit advisory board skal have dit budskab præsenteret på samme måde som eksempelvis pressen eller læserne af din hjemmeside. Her hjælper jeg med at lave en fler-strenget strategi, der skaber forståelse hos alle modtagere.

Det gælder kort sagt om, at skrive så det fænger!